woensdag, januari 13, 2010

Richt zelf je tentoonstelling in

1 keer bezocht ik het Kröller Müller Museum. En dat was om te schuilen. Tijdens een fietstocht door het Nationale Park werd ik overvallen door een vreselijk onweersbui.
Wat was ik blij om in het Kröller Müller Museum te zijn.

Ik heb weinig gezien van hun collectie, maar daar kan ik verandering in brengen.

Het is zelfs mogelijk dat ik zelf de tentoonstelling bepaal. Via de website Expose

Hoe? Kies je drie favorieten en beschrijf waarom juist deze niet mogen ontbreken. De 50 populairste werken komen in de tentoonstelling, aangevuld met de meest verrassende reacties. Stem vóór 17 januari 2010 en wie weet ben je op 7 februari te gast op de opening van je 'eigen' tentoonstelling.

Het lijkt erg op het initiatief van Smithsonian Museum of American Art waar Edwin in zijn blogpost van 17 mei 2009 naar verwijst.

Maar dat is helemaal niet erg. Publieksparticipatie daar gaat het om bij 2.0.

Is er een vergelijkbare toepassing mogelijk voor het Zeeuws Archief?

Moeten we het publiek onderwerpen voor een tentoonstelling laten aandragen? Ze invloed geven op welke archieven met voorrang worden geïnventariseerd?

Daar ga ik over denken.

1 opmerking:

  1. Mooie tip! Ik ben afgelopen zomer in het KMM geweest en daar hadden ze ook al van die computer-printercombinaties om een eigen rondleiding uit te stippelen. Maar een eigen tentoonstelling is natuurlijk helemaal mooi! Nou ja, ik heb mijn top 3 ingediend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen