maandag, december 28, 2009

#18 Catalogiseer je boekenkast met LibraryThing

Lid sinds september 12, 2006
staat er op de startpagina van LibraryThing als ik heb ingelogd.
Dat is ruim 3 jaar. En ik heb 29 boeken in mijn virtuele boekenkast staan. Waarvan ik de meeste de laatste maanden heb toegevoegd.

Die boekenkast op Librarything is geen weerspiegeling van de boekenkast thuis. Dan zouden er honderden (of misschien wel duizenden) boeken in staan.

LibraryThing gebruik ik als boodschappenlijstje. Ik voer een boek in en kijk welke andere boeken er aan gekoppeld worden, De LibraryThing aanbevelingen. Als een boek me dan aanspreekt zet ik het op mijn (verlang)lijstje.

LibraryThing gebruik ik eigenlijk net zo als ik Delicious gebruik. Gebruik maken van de boekenkast / waarderingen / tips van anderen. Social tagging dus. Zo ontdek ik ook nieuwe muziek, of websites.

Is LibraryThing in te zetten voor het Zeeuws Archief? Ik weet het niet. Zie nog geen toepassing. Ga spieken bij anderen, misschien brengen zij me op een idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten