dinsdag, november 17, 2009

Mijn Zeeuws Archief

In mijn stukje over ding #11 (Ontdek wiki’s en hoe archieven ze kunnen toepassen) vertelde ik over de lezing die Ketelaar heeft gehouden op het Zeeuws Archief, en waarin hij een voorbeeld liet zien van een archiefdienst die een wiki had ingezet om de kennis aanwezig onder de klanten van het archief te bundelen.

Dit voorbeeld van Ketelaar was de aanleiding dat ik de wiki mijnzeeuwsarchief.nl ben gestart.

Ik was helaas de link van het voorbeeld kwijt geraakt. Maar heb hem nu weer terug dankzij het artikel van Leo over Delicious.

De wiki die als voorbeeld dient van mijnzeeuwsarchief.nl is Your Archives van The National Archives.

2 opmerkingen:

  1. Ik weet niet meer wie het me vertelde maar iemand sprak ooit bijzonder lovend over prof. Ketelaar. Dat is een man met een rijk beroepsverleden herinner ik me nog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn Poulus, dat ik je heb kunnen helpen met het terugvinden van de link via Hans z'n ZA2 Delicious.

    BeantwoordenVerwijderen