maandag, november 16, 2009

#12 Spelen in de zandbak van de 23-Archiefdingen wiki

Terwijl ik wacht op een reactie van de NS kan ik ook wel doorgaan met de cursus.

Heb in de 23 archiefdingen wiki een item toegevoegd over één van mijn favoriete films:

High-Fidelity.

Ik wilde dat doen met een eigen account, maar heb op mijn e-mail daarover geen reactie gekregen. Dus net als iedereen ingelogd met het 23archiefdingen-account.

De omgeving van PBworks is wel heel gebruiksvriendelijk. Heb met het account bij SocialText (zie mijn post van verleden week maandag) nog niets gedaan, dus misschien is een intranet-wiki voor het Zeeuws Archief wel in te richten bij PBworks...

Voor de tweede oefening in ding #12 verplaatst ik me naar de Zeeuwse Favorieten Wiki. En ontdekt dat ik daar als eerste deelnemer van het Zeeuws Archief terecht kom. Hebben mijn collega's deze oefening over geslagen? Of zijn ze nog niet aan de wiki's toe. Ik weet dat een enkeling deze opdracht al heeft uitgevoerd. Zouden zij dan geen Zeeuwse favorieten hebben?

Ik heb er wel een paar, waaronder een paar voor de hand liggende zoals de Abdij van Middelburg en de bolus. Als bijdrage aan de Zeeuwse Favorieten Wiki kies ik mijn geboortehuis: Dam 36.

4 opmerkingen:

  1. Mooie foto! Inderdaad zijn er nog niet veel collega's die deze oefening hebben gedaan. Jammer want denk ik wel een hele leuke oefening om te doen!!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het huis van Karel Meeretens waarover hij zo enthousiast kan vertellen tijdens de cursus 'Wonen in een monumentenpand'!
    Voyager

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat je daar bent opgegroeid. Ik vind de Dam nog steeds een van mooiste stukken Middelburg.

    High Fidelity vond ik ook geweldig maar ik vond de soundtrack van Grosse pointe blank dan weer beter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Alinda: zeker jammer dat ze de zeeuwse wiki links laten liggen.

    @Voyager: Ja het huis van Karel. Terecht dat ie er zo enthousiast over kan vertellen. Het voelde geweldig om daar ter wereld te komen. ;-)

    @Edwin: Dank voor de filmtip. Eens kijken of ik die ergens te pakken kan krijgen. Als ik hem heb bekeken zal ik vertellen wat ik er van vind.

    BeantwoordenVerwijderen