woensdag, oktober 27, 2010

Podcasten met TalkShoe

Tijdens de cursus 23 archiefdingen heb ik enkele podcasts gemaakt. Daarvoor zette ik lezingen die op een cassette-bandjes stonden over naar mp3-bestanden. Die plaatste ik op de website van het Zeeuws Archief.

Om er echte podcasts van te maken, creƫerde ik ook een rss-feed en wijzigde deze iedere keer als er weer een lezing als mp3 beschikbaar was.

Het kan eenvoudiger met TalkShoe.

TalkShoe is a service that enables anyone to easily create, join, or listen to Live Interactive Discussions, Conversations, Podcasts and Audioblogs.

TalkShoe helpt je met het hele proces van het podcasten. En het is ook nog gratis ook.

Lezingen organiseert de stichting Vrienden van het Zeeuws Archief nog ieder jaar tijdens de Nationale Archievendag, maar de lezingen worden niet meer opgenomen. Om TalkShoe te testen zal ik een oude lezing gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten