zaterdag, augustus 28, 2010

Wat doet een Social Media Manager

Social Media doe je er niet zomaar even bij. Het is niet een kwestie van gewoon beginnen en doen en als het niets is dan stoppen we ermee. Met zo'n houding bouw je geen goede relatie op met de je beoogde publiek.

Most companies seem to be throwing a grenade of attention, time and money at social media instead of developing an objective, rational battle plan.

Bij het inzetten van social media moet je een doel voor ogen hebben. Wat wil ik bereiken, wie wil ik bereiken en met welke social media wil ik dat doen.

Welke toon sla ik aan, welke middelen zijn “hot”? Welke type medium kan wat betekenen voor mijn bedrijf? Doordat veel bedrijven social media er maar een beetje “bij doen”, wordt het meestal niks en komt het niet van de grond.

Het is geen klusje dat er even bij gedaan kan worden. De social media manager moet de verschillende kanalen goed kennen. En er gevoel voor hebben. Het begrip social moet niet uit het oog worden verloren. Het gaat om tweerichtingverkeer.

Het is meer dan de persberichten of rss-feeds verspreiden via twitter, hyves of facebook. Het gaat om het opbouwen van contacten.

It’s hard work to facilitate a successful platform for a social need. A lot of time, energy and commitment is needed to be successful.

Daar ligt de taak van de social media manager of community manager. En uiteraard heeft die persoon ook webcare in zijn/haar takenpakket zitten.


Leesvoer:

how-social-media-bubble-will-burst

social-media-manager-de-nieuwe-job

zou-de-social-media-manager-niet-een-community-manager-moeten-zijn/

social-media-holy-grail/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten