maandag, juli 26, 2010

Eerst een protocol en dan pas aan de slag met social media

When people ask me "How do I get started with Social Media Marketing" my initial response is that they should FIRST develop their official employee policy for social media and web based publishing.

Aldus het advies van Ralph Paglia. Ralph is Hoofd Digital Marketing bij ADM (Automotive Digital Marketing).

Van zijn hand is het overzicht van social media protocollen.

Wat mag het personeel van Dell online; welke tips krijgen de werknemers van Kodak; wat zijn de blogregels waar men zich bij de luchtmacht van de VS aan moet houden.

Deze reglementen en nog veel meer (ruim 100) zijn allemaal online beschikbaar via het overzicht van Ralph Paglia.

Transparency of Origin. Dell requires that employees and other company representatives disclose their employment or association with Dell (e.g., Richard@Dell) in all communications with customers, the media or other Dell stakeholders when speaking on behalf of Dell. Dell requires that employees, suppliers and other company representatives provide contact information on request.

2 opmerkingen:

  1. Hoewel ik zo'n weloverwogen, vooraf opgesteld protocol van harte toejuich... Ben ik wel altijd wat huiverig dat dergelijke excercities de dood in de pot zijn, plots ziet men overal beren op de weg en dient alles dichtgetimmerd te worden.

    Al spelende proberen en vooral leren onder het adagium van Better Sorry Than Safe heeft in mijn ogen ook wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, dichttimmeren belemmert het doen. Je kunt ook gewoon enkele basisregels met elkaar afspreken (do's en don'ts).

    BeantwoordenVerwijderen