maandag, februari 22, 2010

Zet geen sociale netwerken in als je er niet klaar voor bent

Ik ben een voorstander van het opzoeken van het publiek daar waar het zich bevindt: op de sociale netwerken.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het bedrijf / de organisatie moet er wel klaar voor zijn.

Op de website Penn Olson las ik vanavond het artikel Don’t Use Social Media If You’re Not Ready.

Aan de hand van de checklist bij het artikel kun je er achter komen of je organisatie klaar is om sociale netwerken in te zetten.

- What are your business goals?

- What is your budget?

- How are you going to measure results?

- What/where are your target audiences?

- Which social tools are you using and why?

- Are you willing to spend time interacting with your connections?

- What sort of message tone are you setting and does it suit your brand identity?

- Who is handling your social accounts and can he/she answer customers’ inquiries on behalf of your company?

- Can he/she handle a social media crisis?.

Willis Wee - de schrijver van het artikel - geeft het advies om de sociale netwerken in te zetten als je op al van bovenstaande vragen een antwoord hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten