zondag, februari 28, 2010

Bedrijfsbeleid voor het bedrijfsblog

Bij het Zeeuws Archief staan we op het punt om een bedrijfsblog te lanceren. Een goed moment om me te verdiepen in richtlijnen voor zo'n blog. 

In het bedrijfsbeleid voor het bedrijfsblog moet je losse richtlijnen en tips zetten voor iedereen in je bedrijf die blogt.


Probeer niet te veel regels op te leggen, maar maak wel duidelijk wat er niet in het blog moet komen te staan.


Denk eraan dat je open en authentiek moet zijn op je blog, dus wat kritische analyses van je bedrijf kunnen best op zijn plaats zijn. Probeer niet 'slecht nieuws' de kop in te drukken.

Een van de eerste sjablonen die veel mensen als model gebruiken, is de Sun Microsystems-blog. De blogrichtlijnen ervan kun je vinden op de website van Sun.

Op mijn stapel te lezen boeken ligt er nu ook ééntje over bedrijfsblogs: The Corporate Blogging Book van Debbie Weil, en het boek Social Media Marketing van Dave Evans. Ongetwijfeld ga ik daar tips in  vinden. Die ik dan weer hier zal delen.

Op mijn pagina Meer Dingen kom je Professioneel bloggen ook tegen. Het is ding 12 bij de training 23 dingen voor musea.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten