woensdag, oktober 07, 2009

#7 Flickr verder ontdekken… en mashups

Even de gelegenheid om zelf - tussen het coachen door - verder te gaan met de cursus. Spelen met FlickR en Google Maps.
Zoals ik schreef bij #6 maak ik al geruime tijd gebruik van FlickR. Al is het niet meer zo fanatiek als in het begin.
Zo moet ik nog (bijna) alle vakantie-foto's van dit jaar er op plaatsen en van tags voorzien en sommige vinden vast hun weg naar groepen.

Net zoals ik in het begin fanatiek was met het plaatsen van foto's, speelde ik ook veel met de mashups en vooral met de Flickr-toys.
Daar zijn leuke dingen mee te maken. Even spelen met de foto van Cees Fasseur (die nu ineens reclame staat te maken voor de tweetup die we op landelijke archievendag organiseren).























Google Maps gebruik ik met enige regelmaat om een route uit te stippelen (we hebben geen tomtom o.i.d.).

Ik dacht afgelopen zomer een toepassing te zien voor het Zeeuws Archief: de speurtochten in Google Maps plaatsen. Als proef heb ik de speurtocht Geboeid door het Zeeuwse Slavernijverleden uitgetekend. (zie hieronder).
Het kan uiteraard nog verder verfraaid worden door foto's te linken e.d.

Wat ik gemaakt heb is - zie ik nu - te vergelijken met wat Yvette heeft gedaan met de Reis van Bontekoe.


Geboeid door het Zeeuwse Slavernijverleden weergeven op een grotere kaart

1 opmerking:

  1. Leuk idee zo'n speurtocht via google maps. Zo kun je op een leuke manier je stad nog eens leren kennen. Zulke toepassingen zijn inderdaad goed bruikbaar voor het Zeeuws Archief. Met google maps op je mobiele telefoon wordt het dan helemaal een feestje.

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen