dinsdag, maart 23, 2010

In aantocht: #followanarchive en #followalibrary

Het idee van mijn collega Anneke om - in navolging van de musea (#followamuseum) - een #followanarchive-dag te organiseren op twitter heeft tot in Denemarken enthousiaste reacties opgeleverd.

Om het initiatief te ondersteunen heb ik (privé) de domeinnaam www.followanarchive.com vastgelegd.

Mijn idee is dat daar de actie te volgen zal zijn. Bijvoorbeeld via een twitterfountain.

De voorbereidingen en het brainstormen kan zijn plaats krijgen op het weblog followanarchive.blogspot.com

Ook Wilma en Lukas zijn enthousiast over zo'n dag, en vroegen zich meteen af of er voor bibliotheken ook zo'n actie zou kunnen worden opgezet.

Jawel riep ik vandaag in mijn enthousiasme en zie daar followalibrary.blogspot.com zag ook het levenslicht.

Nu eens zien hoe we dit allemaal gaan vormgeven. Ik hoef me voorlopig niet te vervelen.

1 opmerking:

  1. Zo langzamerhand gaat #followanarchive vastere vormen krijgen. Leuk dat je meedenkt en meedoet! Ben benieuwd naar reacties op het #followanarchive - blog. Misschien krijgt het hele gebeuren een extra boost (meer NL-archieven op Twitter) na de ZA-presentatie tijdens de KVAN-dagen.

    BeantwoordenVerwijderen