donderdag, juli 08, 2010

Maak gebruik van de buzz

10 juni en 17 juni zijn er twee roundtables geweest waar bedrijven met concrete ervaringen met interne social media kennis en ervaringen uitwisselden en discussieerden over de succesfactoren.

Centrale conclusies en observaties:

* Een lancering van interne social media wordt succesvol door middel van eerst een introductie bij een exclusieve groep die de buzz gaat verspreiden.
* Leiderschap is succesvoller wanneer men communicatiekanalen zoals social media gebruikt om kennis, verwonderingen, idee├źn en inzichten te delen, de visie inzichtelijk te maken en mensen de mogelijkheid te geven tot feedback.
* De introductie en doorontwikkeling van Enterprise Social Media kan gepland worden op basis van een analyse waar een organisatie zich bevindt op gebied van communicatie, technologie, management en organisatie.
* Interne sociale media laten zich echter niet gemakkelijk plannen en gebruik ontstaat van onderop en min of meer spontaan.
Naast de sprekers hebben vele deelnemers gedeeld wat hun ervaringen en uitdagingen zijn op gebied van interne sociale netwerken. Daarbij viel op dat er grote verschillen zijn tussen de organisaties in hoever zij zijn met deze tools, hoewel de consensus hoog is over de waarde die het intern verbinden en delen van kennis op deze manier zal hebben wanneer iedereen het gaat gebruiken.


Het hele verslag van de twee bijeenkomsten is te lezen op de site van Rapid Circle

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen