donderdag, april 01, 2010

You are what you share

Het grootste gedeelte van mijn werkdag werd vandaag in beslag genomen door een vergadering van de werkgroep intranet.

Samen met een extern adviseur hebben we - ik en 5 collega's - geprobeerd te formuleren wat we verwachten te bereiken met het nieuwe intranet.

Er zijn heel ideeën over tafel gegaan die in / op het intranet te vinden zouden moeten zijn: werkinstructies, interne blogs, wiki's, kennisbank. enz. enz.

Waar we steeds op terug kwamen was het verbeteren van de interne communicatie. Maar wat is dan interne communicatie.

Interne communicatie is alle uitwisseling van informatie binnen een organisatie die bijdragen aan de organisatiedoelstelling. Dit kan onder de vorm van werkoverleg, maar ook via het intranet, een personeelsblad of zelfs een mededelingenbord.

Een uitspraak van Helene Blowers gonsde heel de dag door mijn hoofd:

You are what you share

Ik denk als we er toe komen de kennis die we hebben actief te delen en er niet op te gaan blijven zitten, we al een heel eind op weg zijn met het verbeteren van de interne communicatie.

3 opmerkingen:

  1. Doet me denken aan het in 1981 (hoezo ahead of his time?) verschenen album van Frank Zappa 'You Are What You Is" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En volgens mij werkt dat met externe communicatie net zo. Is nog een graadje enger, maar uiteindelijk wel een aanrader! :-)

    BeantwoordenVerwijderen