woensdag, april 21, 2010

Office online als alternatief voor Google Docs

De hele vorige week ben ik op cursus (6416C) geweest. Heb me verdiept in de nieuwe functies van Windows server 2008.

Tijdens de cursus kreeg ik van de docent en mede-cursisten ook nog tips en trucs over andere toepassingen.

Bijvoorbeeld over Microsoft Office Live Workspace. De tegenhanger van Google Docs.


  • Overal bestanden kunt delen en gebruiken
  • Kunt werken met Microsoft Word, Excel en PowerPoint
  • Beschikt over 5 GB aan gratis opslagruimte (ruimte voor duizenden Office-documenten)
  • Documenten die met een wachtwoord zijn beveiligd kunt delen; u bepaalt wie ze mag bekijken en bewerken
  • Uw werkruimte overal kunt gebruiken; zowel thuis als op het werk


Ik denk dat de kracht van Office Online is dat de opmaak van je bestanden niet verloren gaat. Een veel gehoorde klacht over Google Docs.

Heb vanochtend een account aangemaakt. Ga de komende tijd Office Online testen. En er (als het me bevalt) reclame voor maken bij de collega's. Opnemen in de cursus 23-archiefdingen onder het kopje Meer Dingen lijkt me ook geen kwaad te kunnen.

1 opmerking: