donderdag, april 01, 2010

Followalibrary op U Game U Learn

Verleden week ontdekte ik dat Wilma en Lukas enthousiast waren over het idee van Anneke om een followanarchive dag op twitter te organiseren.

Lukas en Wilma zagen zo'n dag ook wel zitten voor de bibliotheken: een followalibrary dag.

Ik wil wel mee doen met organiseren, zei ik.

Het blog werd ingericht, Google Maps, een Twitter-account en een Twitterfountain volgden.

Vandaag houdt Wilma op de UGameULearn-symposium een presentatie over #followalibrary.

UGame ULearn, het buitengewoon succesvolle en toonaangevende gamesymposium georganiseerd door de TUDelft Library en het DOK Library Concept Center staat dit jaar in het teken van de User Experience. Naast het gebruik van gaming in bibliotheken en onderwijs is het uitgangspunt bij het symposium Innovatie & Inspiratie met de nadruk op nieuwe services en producten.

Ik ben erg benieuwd hoe ons idee vandaag begroet wordt.

Helaas kan ik zelf niet aanwezig zijn op UGUL, maar hoop via Twitter en de live-stream toch wat mee te pikken.

En via de vanochtend aangemaakte Twub-feed zijn de Tweets ook goed te volgen.

2 opmerkingen:

  1. Het ging erg goed :-) Michael Stephens en David Lee King waren erg enthousiast over het idee. Als ik een korte uitleg op (virtueel) papier zou zetten en die naar hun toe zou sturen dan wilden ze het verder verspreiden.

    Het publiek voor de ugul zeepkist-stand was niet heel groot (20 pers?), maar wel enthousiast. Ik heb het gevoel dat het wel goed komt. Zeker met zo'n goed team als het onze natuurlijk. Aan enthousiasme iig geen gebrek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de vaart der volkeren had ik helemaal gemist dat deze prezi plaatsvond. Ik zag alleen de lunch voorbij komen. Nu ben ik weer bij. Binnenkort ook even aandacht aan besteden op B20!

    BeantwoordenVerwijderen