maandag, maart 08, 2010

www.wievolgtroelofop.nl

Toen ik een week geleden schreef over de personeelsadvertentie van DOK had ik natuurlijk het Zeeuws Archief in gedachte. Maar ik kon er nog niets over zeggen, want de vacature was nog niet officieel naar buiten gebracht.

Ik heb gehoord dat mijn blogposting over een opvallende personeelsadvertentie is besproken in de MT-vergadering, maar dat de advertentie-ruimte in o.a. De Volkskrant al gekocht was.

Het idee van een domeinnaam (url of website) die verwijst naar een vacature bleef in mijn hoofd zitten.

Donderdagochtend schoot me bij het wakker worden een domeinnaam te binnen:

www.wievolgtroelofop.nl

Donderdag heb ik op persoonlijke titel de domeinnaam geregistreerd en op vrijdag de redirect naar de juiste pagina op de website van het Zeeuws Archief geplaatst.

In Hootsuite zette ik enkele pending-tweets die vanaf zaterdagochtend vroeg verzonden werden. In de tweets de verwijzing naar de website wievolgtroelofop.nl

De tweets kregen retweets en doorkliks en over de functie-eisen werd ook getwitterd.

Op het moment dat ik dit stukje schrijf staat de teller op wievolgtroelofop.nl
op 119 pageviews.

Ik heb mijn doel bereikt: een personeelsadvertentie die opvalt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten