maandag, maart 01, 2010

10 schrijftips voor een succesvol bedrijfsblog

In het boek van Debbie Weil - The corporate blogging book - vond ik schrijftips voor een bedrijfsblog

THE TOP TEN TIPS FOR WRITING A SUCCESSFUL CORPORATE BLOG

  1. Choose the right topic (be sure it's specific).
  2. Find your voice.
  3. Invite a conversation.
  4. Package what you write (ten Tips, five Rules, seven Ways).
  5. Always, always link.
  6. Write for Web readers
  7. Write for Google searchers.
  8. Publish consistently.
  9. Take risks.
  10. Have fun.
 Op de pagina's die volgen geeft Debbie uitleg bij ieder punt. Ik pik daar voor nu blogging frequency (#8) uit.

While it's ideal to post a new entry several times a week, sometimes it's just not possible. Don't, I repeat, don't let your latest month-old post sit there whithout an explanation.

When you know you're going to take a break, post a short explanation for your hiatus and tel readers when to expect you back.

Otherwise, it looks like you've abandoned your blog. Which defeats the purpose of creating a lively ongoing relationship with your audience.

Van de hand van Debbie Weil verschenen ook: 7 Tips to Write a Great Corporate Blog en Beginner's Guide to Business Blogging. Beide uitgaven zijn gratis te downloaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten