maandag, januari 18, 2010

#21 Footnote, een sociaal archiefnetwerk

Door al het moois dat er te ontdekken valt ben ik de klok uit het oog verloren, en moet ik, op de laatste dag / in de laatste week, nog 3 dingen doen.

Eigen schuld, moet ik er ook maar niet tientallen dingen bijslepen. En er staan nog wat dingen in concept te wachten.

Je kunt dus stellen dat ik verdwaald ben in de vele mogelijkheden / verleidingen van web 2.0. En in Footnote verdwaal ik ook. Wat is daar veel. Heel veel. Misschien veel te veel. En vooral Amerikaans.

Ik heb een gratis account aangemaakt bij Footnote. En ben toen gaan zoeken. Uiteraard gezocht op mijn achternaam. Jawel, er zijn Blieken te vinden. Zij hebben Amerika wel gehaald. Dit in tegenstelling tot mijn opa en oma die (volgens een familie-legende) de oversteek vanuit Wolphaartsdijk wilde maken. Alles verkochten en in Middelburg strandde omdat het geld op was.

Het idee achter Footnote is prachtig. Zou het ooit zover komen dat er een Nederlandse variant komt?

Van de koppeling met Facebook ben ik ook erg gecharmeerd. Ga daarheen waar je publiek zit, zoals ik bepleitte in mijn stuk over sociale netwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten