donderdag, november 26, 2009

Mister Widget is weer bezig


Ik heb al de naam Mister Widget gekregen vanwege al mijn geknutsel met widget voor deze cursus.

Vanochtend kreeg ik van JoZa de vraag of het mogelijk was de tag cloud van Delicious als widget op een blog of Netvibes te zetten.

Goed nieuws: het is mogelijk. Delicious legt het op de site zelf uit, maar ik help je nu ook een handje.

Log in bij Delicious en ga vervolgens naar de pagina Tagrolls on Delicious.

Daar staat in een venstertje de code die je moet hebben. Je kunt ook nog instellingen veranderen, zoals de naam, de kleur enz. enz.

Het resultaat (de preview) staat ook op deze pagina.

De code uit het venstertje selecteer en kopieƫr je. Deze plak je in de html-widget op je blog of op Netvibes. Daar zal nu zoiets als de afbeelding hierboven / hiernaast verschijnen.

2 opmerkingen:

  1. Sorry voor dit bericht maar mijn reactie op je latere bericht leek niet in beeld te komen. Lijkt een vertraging op te zitten. Maar het werkt wel gewoon zie ik. Gelukkig maar :-)

    BeantwoordenVerwijderen