dinsdag, september 15, 2009

#5: webcare

Ik weet niet waar ik er over las of er van hoorde, maar een paar maanden geleden ontdekte ik webcare.
Sindsdien ontvang ik van Google Alert iedere dag enkele e-mails over de onderwerpen die ik volg. Daartussen zit ook het Zeeuws Archief.

Op dit moment lees ik het boek WZGD (Wat zou Google doen?) van Jeff Jarvis. In dat boek wordt webcare uitgebreid besproken. Het is beter (vind ik) dan het artikel van Elske Schouten (Eerste hulp bij webdiscussie) op de 23-archiefdingen site.

Jeff Jarvis beschrijft in het hoofdstuk "De hel van Dell" hoe computer-fabrikant Dell niet luisterde naar zijn klanten. Met als gevolg dat Dell minder en minder computers verkocht en op de beurs zijn aandelenkoers zag kelderen.

Advies voor mede-cursisten die zich willen verdiepen in webcare: lees het boek van Jarvis. Lineke heeft het boek gekocht. Ik heb het geleend van de ZB.

2 opmerkingen:

  1. Ik ga het zeker lezen. Bedankt voor de tip!

    Een mooi voorbeeldje 'kennis delen' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over webcare gaf ik tijdens de afgelopen KVAN-dagen (juni 2009) een presentatie, waarin ik als tip om te beginnen ook aanraad een Google Alert in te stellen.

    Ook gaf ik links naar mijn Delicious-account voor artikelen en voorbeelden. Het voorbeeld van Dell (door Jeff Jarvis) vind je hier.

    BeantwoordenVerwijderen